Wprowadzenie do kursu
Podstawy zarządzania to zarówno praktyczny jak i teoretyczny kurs składający się z 15 głównych bloków tematycznych. Dzięki kursowi poznasz ewolucję nauk zarządzania i prekursorów w tym obszarze, a także poznasz narzędzia i techniki wspomagające pracę każdego menedżera. Przedsiębiorstwa funkcjonujące w coraz bardziej turbulentnym, dynamicznym i konkurencyjnym otoczeniu zmuszone są do ciągłej analizy otoczenia. W ramach kursu poznasz metody analizy otoczenia konkurencyjnego, metody podejmowania decyzji, oraz w jaki sposób zarządzać strategicznie przedsiębiorstwem i jak zarządzać zmianami, a także jakie wyzwania stoją przed kierownikami i jakie cechy powinien dobry menedżer posiadać by efektywnie zarządzać organizacjami. Kurs omawia także zagadnienia związane z dojrzałością organizacji i modelami oceny tej dojrzałości, które pozwalają firmom ocenić ich aktualny stopień rozwoju i podjąć odpowiednie działania żeby osiągnąć wyższy i bardziej doskonały poziom dojrzałości. W ramach kursu omówione są zarówno podstawy teoretyczne jak i zamieszczone przykłady praktyczne omawiające zastosowanie konkretnych narzędzi i metod w rozwiązywaniu problemów i wyborze właściwych decyzji strategicznych i planistycznych.
Lista filmów
- Wstęp do kursu (trailer)Darmowa lekcja00:07:16
Część teoretyczna
07:57:54- (1) Geneza nauk o zarządzaniu cz. 100:26:35
- (2) Geneza nauk o zarządzaniu cz. 200:22:59
- (3) Organizacja - terminologia i definicje00:19:54
- (4) Podejście systemowe i organizacja jako system00:22:36
(5) Zarządzanie, administrowanie, kierowanie
Darmowa lekcja00:19:26- (6) Zarządzanie i praca menadżera00:20:24
- (7) Charakter otoczenia organizacji00:19:17
- (8) Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne cz. 100:26:36
- (9) Zarządzanie strategią i planowanie strategiczne cz. 200:13:36
- (10) Podejmowanie decyzji kierowniczych00:28:15
- (11) Narzędzia zarządzania służące do planowania i podejmowania decyzji00:30:03
- (12) Motywowanie00:22:32
- (13) Kultura i tożsamość organizacyjna00:13:43
- (14) Społeczna odpowiedzialność biznesu00:16:30
- (15) Struktury organizacyjne przedsiębiorstwa00:38:52
- (16) Kierowanie zmianami w organizacji00:26:22
- (17) Zarządzanie komunikowaniem się w organizacjach00:28:03
- (18) Dojrzałość organizacji i modele dojrzałości00:27:57
- (19) Zarządzanie w kontekście globalnym cz. 100:25:31
- (20) Zarządzanie w kontekście globalnym cz. 200:28:43
Część praktyczna
00:41:28- (1) Analiza SWOT/TOWS (dodatek do wykładu 8,9)00:05:54
- (2) Metoda wygładzania wykładniczego (dodatek do wykładu 11)00:12:03
- (3) Analiza 5 sił Portera na przykładzie Apple (dodatek do wykładu 8,9)Darmowa lekcja00:04:57
- (4) Tworzenie struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa (dodatek do wykładu 15)00:11:30
- (5) Case study - kryzys w firmie (dodatek do wykładu 17)00:02:47
- (6) Postawa otwarta i zamknięta w komunikacji (dodatek do wykładu 17)00:04:17